سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پس از نیک آزمودن، برادری برگیرد، مصاحبتش می پاید و دوستی اش استوار می گردد . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :0
کل بازدید :27411
تعداد کل یاداشته ها : 76
103/2/13
10:32 ص

مناسبترین سن اهدای خون در کشور


 

  • مناسبترین سن اهدای خون در کشور

    سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است و آقایان در سال 4 بار و خانم ها 3 بار می توانند خون اهداکنند، به شرطی که وزن آنها بالای 50کیلوگرم باشد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر بشیر حاجی بیگی با اعلام اینکه طی 11 ماه سال جاری سه میلیون و 334 هزار و 715 واحد خون و فرآورده های خونی شامل گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است، گفت: میزان توزیع گلبول قرمز فشرده یک میلیون و 820 هزارو 335 واحد  و میزان پلاکت توزیع شده 876 هزار و 962 واحد بود. همچنین در این مدت 637 هزار و 418 واحد پلاسما در بیمارستان ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

    وی در مورد گروه های خونی اهدایی در کشور، اظهارداشت: سه درصد از خون های اهدایی از گروه A منفی و 27 درصد A مثبت بود. همچنین دو درصد از خون های اهدایی از گروه B منفی و 21 درصد B مثبت ، یک درصد این خون ها از گروه AB منفی، و 7 درصد AB مثبت، درصد از گروه O منفی و 34 درصد بقیه متعلق به گروه O مثبت بوده اند.

    حاجی بیگی افزود: 89 درصد خون های اهدایی از گروه های مثبت و 11 درصد بقیه از گروه های منفی بوده اند.

    وی گفت: همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می شود و مراکز انتقال خون با کاهش ذخایر خون و فرآورده های آن مواجه می شوند در کلانشهرها به خاطر ارجاع بیماران و افزایش عمل های جراحی به خصوص در روزهای پایانی سال این کاهش محسوس تر است.

    حاجی بیگی از شهروندان خواست تا هنگام اهدای خون کارت ملی همراه داشته باشند.

    وی تاکید کرد: سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال است و آقایان در سال 4 بار و خانم ها در سال 3 بار می توانند خون اهداکنند، به شرطی که بیش از 50 کیلو گرم وزن داشته باشند.


  
  

نوروز امسال به اروپا سفر کنید


 

  • نوروز امسال به اروپا سفر کنید

    قاره اروپا، قاره سرسبزی است که تمام کشورهای آن چه از نظر طبیعت و چه از نظر آداب و رسوم و فرهنگ با کشورهای آسیایی فرق دارند و همین تفاوت است که این کشورها را به مقاصدی جذاب برای ایرانی‌ها بدل کرده است.

    تمام کشورهای اروپایی امکانات فوق‌العاده خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بهترین اقامتگاه‌ها، بهترین امکانات رفاهی، بهترین امکانات تفریحی، بهترین موزه‌ها، آثار و بناهای تاریخی بسیار مهم و زیباترین مناظر را در تورهای اروپا می‌توان تجربه کرد.

    در کنار این‌ها شما می‌توانید تجربه حضور در مهم‌ترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های جهانی و همچنین کنسرت‌های مورد علاقه‌تان را در تورهای اروپایی تجربه کنید.

    تور اروپاتور اروپا

    تعطیلات نوروز زمان مناسبی است تا کسانی که به سفر علاقه‌ دارند اما کار و مشغولیت‌های زندگی زمانی برایشان باقی نمی‌گذارد هم بتوانند به مسافرت بروند. عده زیادی از مردم می‌توانند 13 روز اول فصل بهار را تعطیل کنند و فرصتی نسبتا طولانی برای سفر داشته باشند. این زمان حتی برای برنامه‌ریزی سفرهای خارجی هم مناسب است.

    سفر به قاره سرسبز اروپا در میان همه مردم دنیا طرفداران زیادی  دارد. کافی است انتخاب کنید می‌خواهید چه نوع سفری بروید، دوست دارید از مطرح‌ترین  بناهای تاریخی و موزه‌ها و… دیدن کنید و یا سفر در دل طبیعت بکر را ترجیح می‌دهید. همه این‌ها را می‌توانید در تورهای اروپا تجربه کنید.

    در واقع می‌توان گفت بهترین و زیباترین مقاصد سفر  در این قاره قرار گرفته‌اند و سفر به اروپا در نوروز  می‌تواند بهترین انتخاب برای گذراندن تعطیلات باشد.

    تور اروپاتور اروپا

    قاره اروپا به نوعی جذاب‌ترین قاره جهان است و در هر سمت و سویی از آن، طبیعت و امکاناتی استثنایی وجود دارد. همچنین تاریخ پربار تمدن و تجربه جریان‌های مختلف فکری و علمی، اروپا را به متمایزترین قاره در این زمینه‌ها تبدیل کرده است؛

    به صورتی که پس از رنسانس، در روند شکل‌گیری بسیاری از اصول عقاید نو و یافته‌های علمی، ردپای اروپاییان به چشم می‌خورد و همین تجربیات باارزش سبب پرش سریع‌تر اروپا به جهان مدرن و رشد اساسی تکنولوژی در کشورهای اروپایی شده است؛ اتفاقی که به دلیل حاکم بودن برخی عقاید بازدارنده، در سایر قاره‌ها مدت‌ها به تعویق افتاد.

    بی‌شک یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تورهای اروپایی ، تور انگلیس است. سفری‌ست ویژه! و این ویژه بودن در تمام لحظات این تور موج می‌زند. بالاخره انگلیس است و دنیایی از شگفتی و خاصیت!!

    تمام گردشگران حرفه‌ای، تور لندن را یکی از بهترین تورهای جهان‌ می‌دانند و معتقدند که سفر به این شهر می‌تواند دریچه‌ای جدید را برای یافتن درکی از قاره سبز به انسان‌ها بدهد.

    به جز انگلیس؛ فرانسه، ایتالیا، آلمان، سوئیس، اسپانیا و هلند را نیز می‌توان مقاصد محبوب اروپا دانست که در تعطیلات بهار متقاضیان زیادی دارند. هر کدام از  این تورها به خاطر شگفتی‌های منحصر به فردشان می‌توانند به بهترین سفر عمرتان بدل شوند.

    برای نوروز تورهای مختلفی با شرایط متفاوت برنامه‌ریزی می‌شود تا کسانی که قصد دارند تور نوروز 97 را رزرو کنند بتوانند انتخابی درست و بر اساس شرایط خود داشته باشند.

    آژانس مسافرتی‌ سالیان سفر در سال‌های اخیر تجربه‌ای بسیار خوب را در برگزاری تورهای خارجی در نوروز  به نمایش گذاشته است.

    برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری تور اروپا نوروز 97 هم از چند ماه قبل از تعطیلات نوروز آغاز شده است و شما هم اگر قصد سفر به اروپا در تعطیلات اول بهار را دارید بهتر است یک ماه زودتر برای رزرو تور اقدام کنند تا همه چیز مطابق میل شما پیش برود.


  
  

روش مقابله با چاقی در دوره کودکی


 

  • روش مقابله با چاقی در دوره کودکی

    چاقی دوره کودکی مشکلی است که غالبا تا بزرگسالی ادامه یافته و افراد را در معرض تهدیدات جدی سلامت در سنین بالا قرار می دهد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ محققان به والدین توصیه می کنند که ترک برخی عادات زندگی می تواند به پیگشیری از چاقی دوره کودکی کمک کند. در ادامه فهرست این اقدامات مقابله کننده با چاقی آمده است:

    – غذاخوردن با افراد خانواده.

    – مصرف میوه و سبزیجات بیشتر.

    – عدم اصرار به فرزند مبنی بر اینکه باید غذایش را کامل بخورد و هیچ چیزی در بشقاب باقی نماند.

    – کاهش مصرف نوشیدنی های قندی و افزایش نوشیدن آب.

    – کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون و افزایش تحرک بدنی.

    – حصول اطمینان از خواب کافی کودک.

    – بهبود کیفیت زندگی خانواده و کاهش قرارگیری کودک در معرض استرس.

    – حفظ وزن سالم خود والدین، چرا که معمولا افزایش ریسک چاقی کودک در مورد والدین چاق بیشتر است.


  
  

حکم پرونده برادران ریخته‌گران صادر شد


 

  • حکم پرونده برادران ریخته‌گران صادر شد

    شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به‌ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، حکم پرونده موسوم به گروه ریخته‌گران را صادر کرده اما هنوز ابلاغ نشده است.

    بر اساس این گزارش، متهمان اصلی این پرونده به حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شده‌اند.

    بر اساس آنچه قاضی صلواتی در تاریخ 20 شهریور ماه امسال درباره پرونده موسوم به گروه ریخته‌گران اعلام کرده، این پرونده تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی و 160 جلد و 45 متهم دارد که رسیدگی به آن در شعبه 15 از ابتدای شهریور 96 آغاز شده است.

    ابتدای شهریور سال 1392 بود که خبر بازداشت عناصر یک شبکه فساد اقتصادی به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی در رسانه‌ها منتشر شد؛ پرونده‌ای که بعدها به پرونده «برادران ریخته‌گران» معروف شد، شبکه سازمان‌یافته‌ای از فساد بود که با سوءاستفاده از اجرای سیاست‌های اصل 44، بدون اهلیت و با خرید سهام پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی بیستون اقدام به سوءاستفاده‌های گسترده در این زمینه کرده بودند.

    بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، آنان با روش‌های متقلبانه و با تشکیل شرکت‌های مختلف در خارج از کشور محصولات این دو شرکت پتروشیمی را به شرکت‌های خود فروخته و منابع حاصل از آن را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی به نام خود و بستگان‌شان سرمایه‌گذاری کردند. در نهایت اقدامات این گروه منجر شد شرکت پتروشیمی اصفهان با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهی در خرداد 92 به تعطیلی کشیده شود و این گروه 400 میلیارد تومان نیز به پتروشیمی بیستون بدهکار شوند.

    این پرونده آبان‌ماه سال 95، با کیفرخواستی با 10 عنوان اتهامی برای 45 متهم، روانه دادگاه انقلاب شد. میزان مال مورد رسیدگی نیز آن‌گونه که از سوی دادستان تهران اعلام شده بود، یک‌هزار و 600 میلیارد تومان بود که 800 میلیارد آن در همان زمان رسیدگی مسترد شد.

    منبع : تسنیم


  
  
   1   2      >